‘ Werken, televisie kijken en doodgaan, dát leven wil ik niet! ‘ - Ellen van Langen

 

(c) Bastiaan Heus
‘ Werken, televisie kijken en doodgaan, dát leven wil ik niet! ‘ - Ellen van Langen

 

(c) Bastiaan Heus
‘ Werken, televisie kijken en doodgaan, dát leven wil ik niet! ‘ - Ellen van Langen
(c) Bastiaan Heus
‘ Werken, televisie kijken en doodgaan, dát leven wil ik niet! ‘ - Ellen van Langen
(c) Jeremy Bertels
‘ Werken, televisie kijken en doodgaan, dát leven wil ik niet! ‘ - Ellen van Langen
(c) Bastiaan Heus

Werkwijze

Minimaal 4 trainingen

Binnen Team Thuijs doet iedereen minimaal 2 baantrainingen, 1 krachttraining en 1 heuveltraining per week.

Basisrichtlijn

Elke vier weken wordt een door de trainer opgestelde basisrichtlijn gecirculeerd. Deze basisrichtlijn bevat de programma’s voor de baantrainingen voor de komende vier weken.

Persoonlijk programma

Iedereen die minimaal zes maal per week traint doet dat op een persoonlijk, handgeschreven programma. Op basis van de persoonlijke ambitie en mogelijkheden van de atleet wordt een trainingsframe opgesteld. Dit trainingsframe beschrijft wanneer en hoe vaak er wordt getraind, wat het type training is en wanneer er daarnaast wordt gewerkt of gestudeerd. Het trainingsframe en de basisrichtlijn vormen de basis voor het persoonlijke programma. Hiermee wordt de samenhang geborgd en de voorwaarden gecreëerd om maximaal samen te trainen

Baantraining / heuveltraining

De baan- en heuveltrainingen van Team Thuijs hebben de volgende standaardopbouw: 

  • inlopen (zelfstandig of gezamenlijk voorafgaand aan de training); 
  • gezamenlijke oefeningen;
  • coördinatieloopjes, in het verlengde van de gezamenlijke oefeningen; 
  • loopscholing; 
  • versnellingen ter voorbereiding op het hoofdprogramma; 
  • hoofdprogramma; en 
  • uitlopen.

Krachttraining

Kracht verdwijnt net zo snel als conditie en moet daarom het hele jaar door worden getraind. Elke Team Thuijs atleet krijgt een eigen persoonlijk, handgeschreven krachtprogramma. De trainer is op zaterdagochtend aanwezig bij de krachttraining in de krachtruimte van AAC.

AAC, Phanos of AV'23

Deelname aan Team Thuijs is gratis, maar een voorwaarde is dat je lid bent/wordt van een van de Amsterdamse atletiekclubs (AAC, PHanos of AV’23). Bij deze clubs is de normale contributie verschuldigd.

Basisregels

Bij Team Thuijs gelden enkele basisregels om de trainingen veilig te houden en blessures zoveel mogelijk te voorkomen:

  • baantrainingen worden op normale, stevige schoenen gedaan. Lichte schoenen en spikes worden alleen gebruikt als dit functioneel is;
  • series zijn altijd gelijkmatig of progressief. Dat wil zeggen: je blijft steeds dezelfde tijden lopen of je loopt steeds harder (nooit langzamer); 
  • als het schemert of donker is, zijn reflecterende hesjes of lampjes verplicht als je buiten de baan in- of uitloopt; en 
  • klachten of vermeende klachten worden altijd voorafgaand aan de training aan de trainer gemeld, zodat daar rekening mee kan worden gehouden.
Frans Thuijs
Favoriete uitspraak tijdens de training: "Jongens, onthoud: we hoeven geen wereldkampioen te worden vandaag."
Inschrijven proeftraining
Geen moeilijk gedoe bij Team Thuijs. Gewoon meedoen. Zelf meemaken en ervaren is immers de beste manier om erachter te komen of Team Thuijs iets voor jou is. Schrijf je in en train mee. Uiteraard met vooraf een introductie door Frans zelf. Schrijf je nu in
Contact

Team Thuijs
Pr. Willem Alexanderplantsoen 10
3738 DK Maartensdijk

fthuijs@fransthuijs.nl

© Copyright 2017 Team Thuijs, All right reserved.
Frans Thuijs B.V. gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.